Välkommen som medlem i Bosjökloster Golfklubb

Välkommen till Bosjökloster Golfklubb. Hos oss är alla välkomna. Vi har en fin bana, engagerade medlemmar och en fin gemeskap. Är du inte redan medlem hos oss så tycker vi att du ska bli det. Hör av dig till kansliet så hjälper vi till med det praktiska.

Vi ser fram emot att få se dig hos oss. Som ny medlem eller återvändare kan du välja - Kampanj 2024 och som nybörjare kan du välja - Nybörjare 2024 .

Välkommen!

Som medlem i Bosjökloster GK får du, förutom fritt spel enligt ditt medlemskap, även

• Korthålsbana med 6 hål som byggts om och återöppnats våren 2022
  • Bana för Footgolf
  • Reducerad greenfee på över 40 banor via Sydpoolen
  • Många extra rabatterade greenfeeavgifter på klubbar som vi samarbetar med
  • Tre fria rundor på Skyrups GK (2023)
  • Bra träningsområden
  • Fri tillgång till inomhusträning i Nya Klosterhallen året om
  • Fina träningserbjudanden från vår Pro
  • Rabatt på medlemskap för syskon
  • Rabatterade greenfeeavgifter för gäster
  • Möjlighet att delta i klubbens tävlingar, utflykter och olika spelgrupper
  • Härliga erbjudande från restaurangen t ex After Work, grillkvällar etc
  • Temakvällar, regelträffar, dialogmöten etc.
  • Uppställningsplats för husvagnar
  • Olycksfalls- och ansvarsförsäkring via Folksam

Läs under Spela/ Greenfee & Greenfeeutbyten om alla rabatterade greenfeeavgifter på klubbar som vi samarbetar med.
Läs under Sydpoolen om samarbetar mellan över 40 klubbar med reducerad greenfee.

Årsavgifter 2024 (preliminära)

I årsavgiften ingår 400 kr/senior och 200 kr/junior i medlemsavgift och överskjutande del av beloppet är spelavgift, beroende på kategori. Spelavgiften i golf är godkänd för att söka friskvårdsbidrag för. Läs mer via länken Friskvårdsbidrag. Medlemskap i Bosjökloster GK gäller januari - december innevarande år.

Vi har valt att ta bort autogiro via klubben. Fr o m 2022 kommer vi att använda oss av ett annat program/system via FINQR, när du får din faktura har du möjlighet att välja att betala hela fakturan eller dela upp enligt deras alternativ.

Vid löpande betalning (delbetalning) via FINQR tillkommer uppläggningsavgift (engångs) och månadsavgifter beroende på hur många delbetalningar man väljer. Man väljer själv antal månader. För att kunna välja löpande betalning måsta din faktura vara på minst 2 000:-.

Observera att det är nytt BankGiro nummer som gäller, samt att FINQR är avsändare av fakturan.

Finns även möjlighet att delbetala via Moregolf Mastercard, följ länken för mer info.

Faktura för årsavgiften skickas ut under december 2023 och baseras på styrelsens förslag. Årsavgiften fastställs sedan på årsmötet i mars och eventuell korrigering sker i mars / april.

Årsavgift 2024 fastställs av årsmötet i mars, eventuella rabatter pga värdebevis eller lån - se nedan.

Kategori      Medlem med VB         Medlem med LÅN             Medlem               Spelbehörighet

Helvecka - Senior 7 160:- 7 640:- 7 955:- Helvecka
Helvecka - Senior 80+                      5 960:-  6 355:-  6 620:- Helvecka
Yngre senior 22-29 år 4 525:- 4 825:- 5 025:- Helvecka

Junior 13-21 år x  x 1 350:- Helvecka
Knatte 0-12 år x  x 850:- Helvecka
Syskonrabatt  x  x 200:-  Helvecka

Vardag - Senior 5 920:-  6 355:- 6 620:- Vardag (2)

180-medlem - (inkl 10 rundor)    5 160:-  5 505:- 5 735:-  Greenfeemedlem (3)
90-medlem - (inkl 5 rundor) 3 100:-  3 310:- 3 450:-  Greenfeemedlem (3)

Lilla banan (6 st korthål)                  x                   x       1 695:-  Greenfeemedlem (4)

Passiv utan VB x   400:- Passiv/vilande (5)
Passiv med VB/lån x   0:- Passiv/vilande (5)

Spelbehörighet för olika medlemskap i Bosjökloster GK (prisjusteringar nedan kommer ske inom kort).

1) Helveckomedlem - Fritt alla dagar + samarbeten + sydpoolen.

2) Vardagsmedlem - Fritt alla vardagar + samarbeten vardagar + sydpoolen vardagar, vid spel lö, sö och helgdag gäller 400:- / Greenfee.

3) Greenfeemedlem - (180- eller 90-medlem) 10 alt 5 fria rundor, vid spel utöver detta gäller 500:- / Greenfee.

4) Greenfeemedlem (Lilla Banan) - Fritt spel på på "LILLA BANAN" och vid spel på stora banan gäller 500:- / Greenfee, (gäst till medlem gäller inte för detta medlemskap).

5) Passiv/vilande (passiv) = Medlem i klubben men ej aktivt medlemskap, kan ej spela mot greenfee.

VB = Värdebevis

Värdebevis infördes inför 2018 och innebär att man har bytt in sitt medlemslån mot ett värdebevis som ger ägaren rabatt på gällande årsavgift. Under åren (2018-2023) gäller 15% / år och därefter 10% / år.

Värdebeviset kan överlåtas/säljas av ägaren (medlemmen) till en ny användare av värdebeviset.

Medlem som har valt att behålla sitt medlemslån erhåller 4% i rabatt på sin årsavgift och återbetalning av lån sker vid uppsägning av medlemskap enligt stadgarna.

Syskonrabatt

Det yngsta barnet av syskonen erhåller fri spelavgift men betalar medlemsavgift (200 kr) oavsett antal syskon. Gäller alla syskon oavsett om föräldern/föräldrarna är medlem. Alla syskonen måste ha samma mantalsskrivning och gäller endast t o m året man fyller 21 år.

Kategoriändring

Om du önskar ändra kategori inför kommande säsong så ska det ske senast 31 oktober inför kommande år. Skriftlig anmälan till kansliet via brev eller mail.

Aktiv/passiv medlem

Medlem som önskar ändra sitt medlemskap mellan passivt och aktivt, anmäler detta senast den 31 oktober året före ändringen. Ring 0413-258 58 eller skicka ett mail, som klubben besvarar. Obs att passivt medlemskap = ingen spelrätt, inte ens mot greenfee.

Uppsägning av medlemskap

Om du vill gå ur Bosjökloster GK ska detta meddelas med en skriftlig insänd utträdesansökan. Medlem som efter 31 oktober begär utträde ur klubben kommer att debiteras årsavgift för det kommande året. Skriftlig utträdesansökan via brev eller mail skall vara klubben tillhanda senast 31 oktober för att gälla inför kommande säsong. Klubben bekräftar utträdet med ett svarsbrev/mail.