Tee fore two 2023

Om Tee fore two

Seniormatchspel, foursome

Tee for two är endast öppen för seniorer i Bosjökloster Gk, damer 50+ och herrar 50+

Spelform: Foursome Match

Tee: Herrar upp till 74 år kan välja tee 52 eller 57. Herrar 75 år och äldre kan även välja tee 49. Damer kan välja tee 45 eller 49. Valet ska anges vid anmälan och denna tee gäller vid samtliga matcher.

Antal lag: 16

Anmälningsavgift: 50 kr per person som swishas till 0708-866159 före första matchen.

Anmälan via GIT från och med 4 april 12.00 och fram till den 1 maj 12.00. Tävlingen är daterad 1 maj så sök på detta datum.

Spelordning

Spelplanen mailas ut till deltagarna och sätts in i seniorernas pärm i klubblokalen efter lottning. I spelplanen kommer vald tee att anges för spelarna.

Speldatum

Slutdatum för spelomgångarna är 11/6, 23/7, 27/8 och finalen 26/9.

Speldatumen är definitiva och får inte överskridas.

Kontaktuppgifter mailas ut efter lottningen.

Lagen som ska mötas har samma ansvar för att ta kontakt med det andra laget och lämna förslag på tre datum/tider för spel.

Om lagen inte hittar passande datum lottas matchresultatet av någon av seniorkommitténs ledamöter.

Om ett av lagen vill ändra överenskommen tid och motståndarlaget inte godkänner detta, får det lag som vill byta tid lämna walk over.

Reserver

Vid skada eller sjukdom får reserv gå in som ersättare. Detta ska anmälas till tävlingsledaren och laget man ska möta. Ersättaren kan inte ingå i annat lag i tävlingen. När / om ordinarie spelare tillfrisknar går vederbörande in i laget igen. Ersättaren får också välja tee och denna tee gäller då vid samtliga matcher.

Beräkning av lagens spelhandicap enligt SGF:s rek

1. Vardera spelare multiplicerar sin spelhandicap med 0,5.

2. Resultatet från pkt 1 inkl ev decimal adderas och summan avrundas till närmaste heltal. Laget med högst spelhandicap erhåller antal slag motsvarande skillnaden mellan de båda lagens spelhandicap.

Spelet på banan

Det lag som står överst i spelplanen slår ut först på tee 1.

Om resultatet är oavgjort efter 18 hål fortsätter spelet på hål 1.

Efter spelet

Vinnande lag ansvarar för att resultatet skrivs in i spelplanen enligt modellen: antal hål upp/antal hål kvar och resultatet mailas även till tävlingsledaren.

Skulle problem, som inte regleras ovan, uppstå under tävlingens gång förbehåller tävlingsledaren sig rätten att lösa detta med kompletterande regel.

Lycka till!

Christel Pettersson