Tisdagsgolf

Seniorernas tisdagsgolf är öppen för seniorer 50+.

Vi spelar varje tisdag, även de dagar vi har utbytestävlingar.

Vi spelar normalt i 2 klasser. Den som inte vill tävla men ändå spela med oss kan anmäla sig i klass Sällskapsgolf, du spelar då med oss andra men är inte med i tävlingen men får din rond automatiskt registrerad i GIT.

Scorekortet hämtas som vanligt i klubblokalen före tävling.

Spelavgiften är 30 kr ( vi höjer med 10 kr från förra året, alla anmälningsavgifter går tillbaka som priser) och erläggs när man lämnar in scorekortet. Prisutdelning direkt efter tävlingen.

I Björks Ringsjön Senior Cup ingår 18 tävlingar. De bästa 7 räknas. Vi har delpris efter 9 tävlingar varav 4 bästa räknas. Utbytestävlingarna på andra banor på tisdagarna ingår inte i cupen ej heller veckotävlingen på Bosjökloster dessa veckor. Däremot räknas Fyrväpplingen och Triangelmatchen när vi spelar på Bosjökloster.

Anmälan sker via Min Golf fram till kl. 24.00 söndag före spel. Starttiderna meddelas via mail.

Man kan inte välja tidig/sen start.

Man kan också anmäla sig senast 30 minuter före start under speldagen i mån av plats.

Under maj, juni, juli och augusti startar vi 08.30. Övriga dagar startar vi 09.30.

För mer information kontakta Björn Rydberg 073 377 91 03